FOX, verre reizen van ANWB

Reizen die verder gaan

Verre reizen, dat is de wereld ontdekken en lekker vakantie vieren. Vakantie vieren op de manier die jouw klant wenst. Van comfortabele groepsreizen en singlereizen onder begeleiding van de beste reisleiders van Nederland tot volledig georganiseerde en flexibele privéreizen. Op basis van de wensen van onze reizigers ontwerpen wij jaarlijks nieuwe reizen. Dit doet FOX, verre reizen van ANWB al 20 jaar.

Touroperators
Delen:
LinkedIn
afbeelding van Retail FOX

Retail FOX

2 weken geleden

Winnaarsreis Maleisië

Reisbureau van het Jaar verkiezing 2019

Bijna een jaar geleden zijn we allemaal een avontuur aangegaan. Het avontuur om deel te nemen aan de Reisbureau van het Jaar verkiezing. Ook voor ons als kersverse sponsoren van de verkiezing is het spannend wat het ons zal brengen.

Nu we de hele weg hebben bewandeld, alle aspecten hebben meegemaakt en ons doel hebben bereikt, mogen we deze reis afronden met een daadwerkelijke reis en naar Maleisië nog wel!

Natuurlijk zijn er wat bekende gezichten van de battle, de jurybezoeken en natuurlijk het eerste contact via de app-groep, maar echt kennen doen we elkaar niet. Toch zijn we vanaf het allereerste moment op Schiphol een groep. We hebben er zin in!

Al via de KLM-app zijn we ingecheckt, nu nog de bagage droppen bij de dedicated balies geregeld door KLM en vervolgens met sky priority door de douane en op naar de nieuwe KLM Business Lounge om even een hapje te eten. Wat een luxe, net echte VIP’s. Dan gaat ieder nog even zijn eigen weg om een magazine of wat versnaperingen te halen en zien we elkaar in het vliegtuig.

Na een comfortabele vlucht in Economy Comfort worden we op de luchthaven opgewacht en welkom geheten door onze reisleider Floris. Floris voorziet onze koffers van een kleuring lintje, wijst ons de pinautomaten en neemt ons mee naar ‘onze’ bus. Speciaal voor de provincie winnaars heeft hij de bus versierd met slingers! In de bus vertelt hij al het een en ander over Maleisië en wat ons te wachten staat. Dit is ook het moment waarop wij bestempeld worden als FIP-ers (FOX Important Persons) en krijgen de opdracht om vooral te ‘absorberen’ en ook zo af en toe eens achterom te kijken.

Na een kort opfrismoment neemt hij ons te voet mee naar Jalan Alor, de streetfood straat van Kuala Lumpur, waar we op comfortabele plastic rode tafels en stoelen onder romantisch tl-licht genieten van het eten en het rumoer om ons heen. Er verschijnen diverse lekkernijen op tafel, terwijl wij alle indrukken in ons opnemen. De perfecte ambiance voor onze kennismaking met Kuala Lumpur (voor een enkeling met Azië) en natuurlijk elkaar.
De liefhebber kan hierna nog de hoek om naar de ‘bar straat’, maar voordat een ieder besluit de dag af te ronden of het nacht leven in te gaan bekijken we ‘KL by night’ vanaf de skybridge van de Petronas Twin towers.

De volgende ochtend beginnen we de dag fris en fruitig en stappen al vroeg op kleurige oranje fietsen van Mikebikes. Een fantastische excursie om de mooie plekjes van Kuala Lumpur te ontdekken. We fietsen door het authentieke ‘Kampong Bahru’, snuiven cultuur bij Chinese en Hindoe tempels, bezoeken een lokale markt, ontdekken de vriendelijkheid wanneer we dwars door Chinatown rijden en maken natuurlijk een fotostop bij de Petronas Twin Towers.

Ennn door, we hebben namelijk een strakke planning, omdat we zoveel mogelijk willen ‘absorberen’! Dus op naar de Batu Caves net buiten de stad. De prachtig gekleurde trappen leiden ons naar de heiligdommen in een mooie grot waar het zonlicht over ons heen valt.

Dezelfde 272 treden gaan we weer naar beneden om aan de voet van de Batu Caves een heerlijk hapje te kunnen eten onder wederom sfeervol tl-licht, tussen de locals. We laten ons hier in sari’s wikkelen of kunnen een henna tattoo laten zetten om de tradities zo zelf te kunnen ervaren.
Nadat we in het hotel weer lekker zijn opgefrist, wordt ons een drankje aangeboden en daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen. De Vertigo Bar biedt ons niet alleen een ruime keuze aan cocktails, maar ook een fantastisch uitzicht over de stad! Deze rooftopbar is een aanrader bij zonsondergang!

Op naar de jungle We rijden een mooie route met de bus om na een paar uur de weg te vervolgen per longtailboot. Een ronkende motor en de prachtige vergezichten zorgen voor een moment van bezinning bij velen van ons. We absorberen en kijken achterom. We verruilen de metropool voor het oudste oerwoud ter wereld.

Deze jungle verkennen we per boot, wandelend en ’s avonds tijdens een ‘nightwalk’ met zaklamp. En om hier optimaal te kunnen absorberen, doen we alle zaklampen ook even uit… Alleen jijzelf, de sterren en een kakafonie aan oerwoud geluiden. Voor de een genieten, voor de ander zeer spannend, maar een bijzondere ervaring is het zeker.

We vervolgen onze weg over het Maleisisch schiereiland naar de koele heuvels. De jungle laten we achter ons en we rijden naar de Cameron Highlands, bekend van de glooiende groene heuvels; hellingen vol theeplantages. Natuurlijk bezoeken we de plantage een theefabriek en genieten we zoals de Engelsen dit hebben voorgedaan van een hightea in stijl bij een Brits landhuis.
Ons hotel, ook in Britse stijl, biedt naast ruime kamers voor de overnachting ook een presentatieruimte, waar de sponsoren hun moment pakken, maar ook een eetzaal waar we genieten van een steamboat diner (Maleise fondue), een disco waar Diana en ikzelf een heuse 90’s pubquiz weten neer te zetten volledig in stijl met 90’s versnaperingen en kleding, om vervolgens vloeiend door te gaan naar de karaoke ruimte en daar onze eigen kakafonie ten gehore te brengen.

En ja, ook deze absorbeermomenten nemen we met ons mee naar ons volgende en tevens laatste reisdoel Penang! Georgetown om precies te zijn. Het is hier altijd warm, daarom is er ook geregeld een bui te verwachten, maar vooral is het hier een smeltkroes van culturen, gemoedelijk en relaxed. De foodmarket vinden velen een aanrader voor hun gezin en ’s avonds is het in de straten sfeervol, wat een indrukken….

Wanneer we ons de volgende ochtend als echte ‘FIP-ers’ in fietstaxi’s laten rondrijden kijken we onze ogen uit. We bezoeken de complete wijk op palen in zee, laten ons vervoeren door Chinatown, Little India en proberen alles, jawel,  te absorberen. Ook houden we onze ogen goed open om de mooie streetart te bewonderen die door heel Georgetown te vinden is.

Na deze ochtend is het tijd om wederom op te frissen en spullen in te pakken voor vertrek. Per bus gaan we naar Kuala Lumpur wat toch wel gauw zo’n 5 á 6 uur rijden is. Voor ons is deze tijd voorbij gevlogen, aangezien Floris ons heeft vermaakt met een fotoquiz, er spontaan een ‘Wie ben ik?’ spel werd gespeeld en er een leuke memorabele muziekquiz werd georganiseerd. Top groep!

De vlucht naar Amsterdam ging ook toch weer veel te snel, want we weten dat eenmaal op Schiphol de reis erop zit en we van elkaar afscheid moeten nemen. Ik kan namens Diana en mijzelf zeggen dat het voor ons een leuk, interessant en leerzaam avontuur is geweest en dat hebben we op een fantastische wijze mogen afsluiten. Wij hebben genoten!

Een ieder bedankt die zich heeft ingeschreven voor de verkiezing, bedankt! Jullie hebben er met elkaar een interessante strijd van gemaakt!