Vakanties en techniek lijken op het eerste gezicht niets met elkaar te maken te hebben, maar niets is minder waar. TravMagazine spreekt Sarena Zijlmans (retail executive de Jong Intra Vakanties) onder meer over Smarty.
Kun je als touroperator nog wel zonder goede techniek?
‘Alles valt of staat met techniek en daarbij uiteraard een goed werkend reserveringssysteem voor reisagenten. Het begint bij het boekbaar maken van het reisaanbod, dit kan niet zonder techniek. Beelden, voorwaarden, prijzen en vertrekdata en goede beschrijvingen moeten worden ingelezen, zodat onze partners de volledige en juiste content gepresenteerd krijgen. Wij vinden het belangrijk om continu te blijven inspelen op techniek. Een goed systeem zorgt voor meer verkeer en meer boekingen.’
Smarty is al jaren de trots van de Jong Intra. Wat maakt het systeem uniek?
‘Allereerst hebben wij een uitgebreid productassortiment en het unieke is dat alle producten via één systeem boekbaar zijn. Je kunt dus het volledige aanbod terugvinden in Smarty. Je kunt via de uitgebreide zoekmodule gemakkelijk filteren op productcategorie. Met deze filter zoek je het aanbod dat past bij de wensen van jouw klant. Het boekingsproces is eenvoudig te doorlopen. Je kunt alle belangrijke meldingen terugzien in het boekingsproces. Het is mogelijk om de boeking op te roepen en extra’s toe te voegen of via Smarty een vraag te stellen aan onze reisspecialisten. Ook kun je in het boekingsoverzicht de annuleringskosten per datum terugvinden. Je hebt inzicht in al onze magazines en je kunt makkelijk pagina’s doorsturen en/of printen. Je kunt ook al onze belangrijkste wetenswaardigheden terugvinden onder het kopje nieuws.’
Hoe houden jullie het systeem gebruiksvriendelijk?
…
Lees meer in de onlangs verschenen TravMagazine en de daarin gepubliceerde travel technology special.
Berichten