TUI Group gaat door met de uitbreiding van haar succesvolle en winstgevende hotelsegment. Het hotelmerk TUI Blue richt zich opnieuw op expansie en streeft naar een groei van meer dan 300 hotels wereldwijd.
De focus ligt op de ontwikkeling van nieuwe regio’s in Zuidoost-Azië, China, Afrika en het Midden-Oosten. Een belangrijke drijfveer voor de toekomstige groeistrategie zijn internationale samenwerkingsverbanden waarbij TUI Blue-hotels worden geëxploiteerd op basis van managementcontracten of door franchisenemers.
Expertise
“TUI heeft een sterke expertise in het ontwerpen, ontwikkelen en succesvol exploiteren van hotelmerken, alsmede het ontwikkelen van vakantiebestemmingen”, aldus Erik Friemuth (Managing Director TUI Hotels & Resorts). “Het nieuwe management- en franchisemodel van TUI Blue stelt onze toekomstige partners in staat hiervan te profiteren en gasten unieke vakantie-ervaringen te bieden. Samen willen we uitgroeien tot een toonaangevend hotelmerk met meer dan 300 hotels wereldwijd.”
China
Het businessmodel van TUI Blue werd op een evenement in Dubai gepresenteerd aan zowel investeerders als vertegenwoordigers van de hotelindustrie. In de metropool aan de Perzische Golf en Hong Kong zal TUI Blue een eigen hotelontwikkelingsteam oprichten. “Wij zijn verheugd dat Wesam Okasha, een ervaren Global Head of Business Development, zich bij ons heeft aangesloten. Hij bekleedde eerder onder andere de functie van Senior Director Development West Africa voor Hilton”, aldus Artur Gerber (Managing Director TUI Blue). “Ons toegewijde team in Azië is al van start gegaan en is er in geslaagd contracten te tekenen voor de eerste TUI Blue-hotels in China.”
Berichten