TUI Nederland doet voor de tweede keer niet mee aan Black Friday en doopt deze net als vorig jaar om in Fair Friday. De reisorganisatie wil haar maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen in plaats van over te gaan tot puur commerciele acties die consumptie aanwakkeren door stuntprijzen en waanzinnige kortingen, eerder dan door een verantwoord aanbod. Juist op deze dag is aandacht nodig voor de toekomst. De toekomst van vakantie. TUI grijpt de gelegenheid aan om duurzamere vakanties en vervoersvormen onder de aandacht te brengen door juist deze reizen in de etalage te zetten tijdens Fair Friday.
De ambitie van TUI is dat heel Nederland een duurzamere vakantie boekt of in ieder geval in overweging neemt. Vakanties waarbij rekening wordt gehouden met de omgeving, de lokale economie en inwoners, groenere energie-oplossingen en een verblijf in een hotel met een gecertificeerd eco-label. Die reizen worden met het kenmerk Fair Travel aangeboden. Daarnaast worden uiteraard de stedentrips met de trein en de TUI Ski Express in het zonnetje gezet op Fair Friday.
Reizen blijft onverminderd populair. Het maakt je wereld groter en verruimt je blik. Maar ook toekomstige generaties moeten kunnen blijven genieten van mooie reizen. Daarom zullen we met elkaar zuiniger moeten zijn op de wereld en dus ook iets bewuster op vakantie gaan. Reizen is geen duurzame activiteit, maar met aandacht en focus kunnen we wel bewustere keuzes maken. En juist die stappen zet TUI met Fair Travel en de uitbreiding van het aanbod treinreizen.
CMO Frans Leenaars van TUI; “We zullen nooit claimen dat vakantie helemaal duurzaam is of zal worden maar er bestaan wel degelijk bewustere keuzes. Keuzes die rekening houden met de omgeving, energiekeuze maar ook met de lokale werkgelegenheid. We willen niet belerend overkomen maar vakantiegangers wel wijzen op een duurzamer alternatief. Samen met heel Nederland zetten we een stap in de juiste richting. En daar past een Fair Friday veel beter bij dan een Black Friday.”
Berichten