BBC STORYWORKS EN BRAND USA WERKEN SAMEN AAN NIEUWE WERELDWIJDE MEDIACAMPAGNE OM TOERISME NAAR DE VS TE STIMULEREN
‘USA THROUGH FILM’ inspireert reizigers om de steden van de VS te ontdekken, door de prachtige beelden en opmerkelijke stemmen van Jane Krakowski, Common, Mary Steenburgen, Yaya DaCosta en meer.
BBC Storyworks, de branded content studio van BBC Studios, en Brand USA, de marketingorganisatie van de Verenigde Staten, hebben hun krachten gebundeld voor het nieuwste hoofdstuk van de USA Through Film campagne. Deze campagne richt zich op het stimuleren van toerisme naar de VS. Geproduceerd door BBC StoryWorks, zal de multi-channel campagne de bezienswaardigheden, geluiden en de sfeer van diverse Amerikaanse steden vastleggen via de persoonlijke verhalen en ervaringen van Jane Krakowski, Common, Mary Steenburgen en Yaya DaCosta, om er een paar te noemen.
De serie wordt ondersteund door zeven nieuwe branded content video’s en laat het landschap, de cultuur en het karakter van verschillende steden zien. Het publiek wordt meegenomen op een indrukwekkende reis en geïnspireerd tot het ontdekken van een aantal van de meest populaire en unieke plekken van het land.
De campagne start vandaag met video’s over Little Rock, AR (met Academy Award-winnende actrice en songwriter Mary Steenburgen), New Orleans, LA (met regisseur en actrice Jordana Spiro), en New York City, NY (met actrice en model Yaya DaCosta) en in de toekomst richt de spotlight op Baltimore, MD (met acteur Aidan Gillen), Washington D. C. (met cinematograaf Bradford Young), Chicago, IL (met Grammy & Academy Award winnende artiest & activist Common), en Los Angeles, CA (met Tony Award en Critics’ Choice Award winnende Jane Krakowski).
De serie wordt wereldwijd uitgezonden, met uitzondering van het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, op BBC News, en zal beschikbaar zijn op GoUSA TV en via de USA Through Film content hub op BBC.com.
Tim Wastney, Senior Vice President Sales & Commercial Content voor Noord-Amerika en Latijns-Amerika, BBC Studios: “We zijn erg blij met de samenwerking met Brand USA, waarbij wij onze storytelling capaciteiten en het bereik van ons merk kunnen inzetten om een meeslepende serie te creëren. Een serie die de nieuwsgierigheid van reizigers aanwakkert en het verlangen om de ongelofelijke diversiteit van de Verenigde Staten te verkennen. Reizen gaat niet alleen om het bezoeken van nieuwe plekken; het gaat om het ontdekken van de verhalen die deze plekken tot leven brengen. We kijken ernaar uit om het publiek dichter bij de verborgen juweeltjes en iconische locaties te brengen, die dit land speciaal maken’.
Staci Mellman, Senior Vice President Integrated Marketing, Brand USA: “We zijn erg blij met de samenwerking met BBC StoryWorks. Door middel van de tweede serie van USA Through Film creëren we samen met hen reislust. Bij Brand USA is het verhaal net zo belangrijk als de verteller en we zijn ongelofelijk blij met de selectie van iconische stemmen uit de VS, van Common tot Mary Steenburgen. Zo brengen wij het beste van de VS tot leven, van legendarische steden tot minder bekende bestemmingen’.
Berichten