TUI wil deze zomer circa 1,5 miljoen klanten naar Turkije brengen. In alle markten wordt de capaciteit vergroot in vergelijking met 2019.
Een miljoen van deze klanten zal naar Antalya reizen. Om het belang van deze bestemming voor de groeistrategie van TUI te benadrukken, heeft TUI zoals bekend een van zijn nieuwste vliegtuigen ´Antalya´ gedoopt.
Voor luchtvaartkenners: het gaat om de Boeing 737-800 van TUI fly Nederland, met registratienummer PH-TFO. ‘Al meer dan 40 jaar brengen we vakantiegangers naar Turkije’, zei Arjan Kers, general manager van TUI Nederland bij de doopplechtigheid in Antalya. ‘Met zijn fantastische mix van stranden en cultuur is Antalya populair bij TUI-klanten in alle markten. We zijn verheugd om deze zomer onze capaciteit te vergroten, zodat nog meer klanten kunnen genieten van alles dat deze bestemming te bieden heeft.’
TUI moderniseert haar luchtvaartmaatschappij met nieuwe vliegtuigen. Om haar langdurige samenwerking met toeristische bestemmingen te benadrukken, vernoemt TUI haar toestellen van de nieuwe Boeing 737-8 naar bestemmingen.
TUI biedt meer dan 600 hotels in Antalya. In heel Turkije heeft TUI 26 hotels uit zijn portfolio Hotels & Resorts, waaronder TUI Blue, Robinson en TUI Magic Life. Van deze hotels en resorts bevinden zich er 16 in Antalya. ‘TUI heeft veel langdurige relaties in heel Turkije. Naarmate onze capaciteit toeneemt, zullen we onze exclusiviteit willen vergroten door samen te werken met nieuwe en bestaande partners, om klanten vakanties te blijven aanbieden die alleen bij TUI kunnen worden geboekt’, stelde Hasan Öztürk, Senior Purchasing Manager van TUI Group.
TUI kondigde afgelopen week aan dat het zijn wereldwijde hotelmerk TUI Blue wil uitbreiden en wil groeien naar meer dan 300 hotels.
Antalya is een van de regio’s waar TUI het merk wil uitbreiden. Een belangrijke motor voor de toekomstige groeistrategie zijn internationale partners die TUI Blue-hotels gaan exploiteren onder management van TUI en via franchiseovereenkomsten.
Berichten